Een actievere houding voor minder rugklachten

Zitbal voor bij je bureau

Als u de hele dag achter uw bureau zit, kan uw lichaam overbelast raken, vooral na een tijdje. De stress van het staren naar een computerscherm of het schrijven op papier kan u stijf en pijnlijk maken. U loopt ook het risico op spierspanning en rugpijn als u dag in dag uit dezelfde bewegingen maakt. Dit zijn slechts enkele van de gezondheidsrisico's die langdurig zitten met zich meebrengt, dus het is belangrijk om gezonde gewoonten aan te nemen om deze te vermijden. Door te kiezen voor een actievere zithouding aan het bureau, kunt u helpen voorkomen dat deze problemen zich überhaupt voordoen.

sta op en beweeg

Regelmatige pauzes achter uw bureau helpen spierspanning en opbouw van rugpijn te voorkomen. Het is ook belangrijk om elke 20 tot 30 minuten op te staan en te bewegen, zodat uw bloeddoorstroming op gang blijft en het risico op stolsels afneemt. Wanneer u achter de computer zit, verplaatst u tussen 0 en 30 procent van uw spiermassa. Dit betekent dat u minder in staat bent om in hetzelfde tempo te bewegen als voorheen, waardoor uw stofwisselingssnelheid vertraagt. U kunt dit tegengaan door regelmatig een pauze achter uw bureau in te lassen en elke 20 tot 30 minuten 5 minuten op te staan om te rekken of een rondje te lopen.

Neem pauzes.

Als u uren achter uw computer zit, is uw lichaam niet in staat om zijn eigen normale evenwicht te bewaren. Als u zit, krijgen de spieren in uw heupen, benen en rug minder bloed omdat uw bloed langzamer door uw aderen stroomt. Als u pauzes neemt om op te staan of te bewegen, geeft u uw spieren rust en helpt u uw lichaam om een goede bloedstroom te behouden. Dit kan rugpijn en spierverrekkingen helpen voorkomen. Het is belangrijk om regelmatig pauzes te nemen als u achter de computer zit. Vergeet niet te bewegen en neem elke 20 tot 30 minuten een korte pauze. Dit helpt rugpijn en spierspanning te voorkomen, die kunnen ontstaan door langdurig zitten.

Andere werkhouding de oplossing?

De zitbal is een goede manier om je lichaam in beweging te houden tijdens het werken. Het is een leuke en makkelijke manier om je werkplek wat spannender te maken. Gebruik dus een zitbal voor bij je bureau om een actieve werkhouding aan te nemen en problemen op de lange termijn te vermijden.